Ahad, 1 November 2009

sudah habis dpli..


Erm.. dah habis rupanya dpli...

Setelah hampir setahun saya dan rakan-rakan berjuang menghadapi program-program sepanjang pengajian dpli.. akhirnya.. sampai jua kami di penghujungnya..

Kepada dplian Julai, selamat berjuang.. sat ja masa berlalu..hehe.. Bercakap tentang masa. Erm, masa untuk mati pun semakin dekat. Sudahkah ku bersedia.. Ya Allah betapa sikit amalanku..

Berpisah dengan sahabat-sahabat dplian terasa juga sedihnya. Saya minta maaf kepada kawan-kawan di atas sikap saya jika ada yang terasa. Maklumla saya ni kadang-kadang tu terlajak garang.sori banyak-banyak. Harapan saya ukhwah yang terjalin dalam keredhaanNya. Bertemu dan berpisah kerana Allah.


لا يؤمن أحدكم حتى يحب لأخيه ما يحب لنفسه


Tidak sempurna keimanan seseorang daripada kalian, sebelum dia mencintai saudaranya (sesama Muslim) sebagaimana dia mencintai dirinya sendiri. [Shahih al-Bukhari - hadis no: 13]

Buat kawan-kawan yang bergelar ustaz dan ustazah.. teguhkan pendirianmu..jangan biarkan prinsip tergadai kerana mengikut kemahuan dunia yang fana ini. Sama-sama memperbaiki diri dan serulah orang ke arah kebaikan..

Sepanjang cuti ini sementara menunggu posting, saya hanya menghabiskan masa di rumah bersama keluarga yang tersayang. Saya lebih memilih untuk bersama dengan keluarga kerana banyak perkara yang tak selesai perlu diselesaikan. :) ..

Selesai untuk entri ini.. ~ Alhamdulillah....

2 ulasan:

Shiraishi Misaki berkata...

salam ziarah ustazah..
baru skrg berkesempatan ucp syukran krn sudi berziarah ke laman sy sblm ini..
almaklumlah sy br prasan ad komen yg ditgglkan..:)

sonata anak kancil berkata...

tahniah bakal ustazah....praktikal kat Melaka...awat hang tak habaq kat saya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails