Isnin, 30 Ogos 2010

Program dan program..

 Assalamualaikum...

  
Bismillahirrahamnirahim..

Alhamdulillah.. sekarang ni dah masuk bulan kelapan saya di sekolah 'baru'.  Saya berasa sangat bersyukur di atas takdir ini. Sesungguhnya setiap takdir itu ada kemanisannya yang tersendiri jika dipandang dengan kacamata keimanan. 

Teringat masa di Universiti dahulu, saya bukanlah seorang insan yang aktif berpesatuan. Saya lebih banyak lepak di library dan rela menjadi ahli persatuan biasa sahaja.  Saya sangat suka belajar walaupun keputusan saya tidaklah cantik sangat.hehe. Sehinggakan saya berkeinginan kuat untuk menyambung pelajaran di peringkat master. Hajat saya tercapai juga apabila permohonan saya diterima. Tapi takdir Allah mengatasi segalanya apabila ada sahaja aral melintang yang menyebabkan saya terhalang untuk mencapai keinginan yang satu itu.

Pemilihan saya untuk mengisi borang permohonan DPLI dulu hanyalah salah satu syarat untuk menyedapkan hati kedua ibubapa saya. Dan tidak disangka, saya mendapat DPLI dan membatalkan hasrat saya pula untuk menyambung master. Saya berfikir selama ini saya asyik dengan study sehingga tiada masa bakti tenaga saya untuk masyarakat pula. Maksud saya dengan aktiviti-aktiviti luar. Jadi saya merasakan untuk berkhidmat dahulu sebagai seorang guru pendidikan Islam yang pasti akan memaksa diri saya dari terperuk dalam dunia teori sahaja.

Alhamdulillah, saya dapat belajar banyak tentang persatuan dan program dengan baik di sekolah baru saya. Peluang ini amat saya hargai. Melihat guru-guru di sini yang begitu mahir dan cekap dalam melaksanakan tugas. Harapan saya agar saya dapat melaksanakan kerja yang diberi dengan lebih cekap lagi. Saya masih lagi bertatih dalam pelaksanaan praktikal ini. Semoga ini semua dapat melancarkan lagi kerja-kerja dakwah kita. Insya Allah... amin.

Sahabat-sahabat doakan saya terus berjaya memberi satu sumbangan kepada orang Islam.Insya Allah.. Selamat memburu lailatulQadar.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails