Rabu, 10 Ogos 2011

Tackle murid..





Assalamualaikum..


Bismillahirrahmanirrahim..
  
              Hari ni dah masuk 2 bulan dah saya bernikah. Ghasa macam tak percaya lagi ni. Dah masuk ke alam yang penuh dengan pancaroba dan tanggungjawab yang besaq. 
              Sekarang ni saya sedang memikirkan macamana cara untuk memikat hati murid dalam proses pembelajaran. Murid-murid saya pula dalam kategori masalah pendengaran. Payah lagi kalau tak mahir bahasa isyarat lagi. Dulu masa dekat Universiti memangla ada belajaq jugak. Tapi lepas tu dapat posting masalah pembelajaran. Lepas tu lagi, dapat tukaq balik bidang masalah pendengaran. Gabra juga bila dok ingat balik bahasa isyarat ni.
         



    Kalau kita tak prepare untuk masuk kelas mengajar budak.. Uiish kacau gak. Erm..saya ni ada jugak buat preparation tapi mungkin strategi tu tak kena. Ghasa macam geram pulak tak dapat nak tackle hati depa... Satlagi nak masuk kelas ni. Harap-harap jangan ada yang berjalan.err.. Tak larat nak garang dah ni. Saya mesti tukaq plan lain pulak. Beralih kepada aktiviti yang lebih menarik lagi.Tak pa lah, yang penting setiap cikgu perlu ada persediaan untuk mengajar murid-murid yang diamanahkan ini. Sebut pasai amanah ghasa ketaq perut pulak... 




Oklah..selamat menunaikan tanggungjawab masing-masing dengan profesional dan mantap. Ya untuk saya jugak.




3 ulasan:

Basyirah Abd Rahman berkata...

tu dia.. kak syud baru nak update. penat tunggu. haha..
tackle murid? main2 mata tak boleh?

pikah yang baik berkata...

haipp..bahaya men mata

Ummu Mujahid berkata...

Basyirah: Hehe.. tgh ada mood ni.rasa nak update lg. ada orang dok komen pulak. ni yang lagi bersemangat. Main mata tak boleh nanti tak tau nak kata.

Adik: Ya.. benar..sudi gak hang komen no..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails