Sabtu, 4 September 2010

Pendengar setia ku.......



Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah... Dengan izinNya dapat saya sampai dengan selamatnya di Kampung Kota Mengkuang pagi tadi. Berjumpa mama dan abah dengan gembiranya. Sesampainya di rumah saya menceritakan apa yang terbuku di hati.

Pendengar yang setia

Saya sangat selesa bercerita masalah saya dengan mama dan abah. Mereka sangatlah pendengar yang setia pada setiap keluhan jiwa saya. Walaupun berulangkali saya meluahkan masalah yang sama, tapi mama dan abah tidak jemu-jemu memberikan kaunseling, sokongan dan nasihat kepada saya.

Alhamdulillah..diikutkan hati sebenarnya saya pasti hiba dengan masalah yang kecil ni. Tapi mama dan abah sentiasa memberi cadangan kepada saya. Sekarang masalah yang timbul mampu ditenangkan dan dibuang jauh resah di hati...

Akhir kalam...

Hidup memang tidak lari dengan masalah.... Kita kena kembali kepada ajaran Islam bagi setiap permasalahan yang timbul dalam hidup. Janganlah segan-segan berkongsi masalah dengan ibu ayah kita kerana mereka adalah antara orang yang paling memahami diri kita ~


Ya Allah ya Tuhan kami, ampunilah dosa kami dan dosa kedua ibu bapa kami, dan kasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihi kami sewaktu kami kecil.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails