Rabu, 5 Ogos 2009

Gagalkah lagi..




Saya keluar dari kelas xxxx dengan hati yang penuh hiba. Memang saya ada sedikit kekesalan,kekecewaan dan kemarahan. Namun saya hiba dengan diri saya. Saya dan mereka yang biadap itu mungkin sama sahaja.

Saya terus menghantar mesej kepada mama dan abah...
"Mama dan Abah, maafkan kesalahan-kesalahan kakak..."

"Adik, tlg ckp kat tok aku mintak maaf....."


Mungkin kerana kesukaran ini adalah kerana dosa-dosa lampau saya.. Astaghfirullah... ketika kejadian di kelas itu... saya sudah habis zikir... saya tahan air mataku daripada mengalir di depan mereka. Saya sabarkan diri.. saya senyap..

Sesungguhnya perjuangan yang saya hadapi sekarang adalah terlalu sedikit untuk dibandingkan dengan dakwah yang dilalui oleh Rasulullah. Sesungguhnya pada Rasulullah itu adalah suri tauladan yang terbaik..

Namun pada masa yang sama, saya terhibur dengan sikap mesra yang ditunjukkan oleh pelajar kelas 5v. Hmm.. ada manis, ada duka.. Begitulah kehidupan di dunia yang penuh ujian... Sesungguhnya kenikmatan yang hakiki hanyalah di syurga..

~Perjuanganku belum berakhir.. hari ini kena tanda kertas pelajar, esok nak bagi....


........End.......

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails