Ahad, 6 Julai 2008

Sahabat,teman,member,kawan………………………….


Artikel ini aku tujukan buat buat sahabat,teman,member,kawan yang pernah bertandang, menetap, dan meninggalkan diri ini... =)..

Segala puji bagi Allah..kita memujiNya,memohon pertolongan kepadaNya, memohon ampun kepadaNya. Kita berlindung kepada Allah di atas segala kejahatan diri dan keburukan amalan.

Sesiapa yang diberi petunjuk oleh Allah tiadalah yang dapat disesatkannya, Sesiapa yang disesatkanNya tiada yang dapat memberi petunjuk. Aku bersaksi bahawa tiada tuhan yang disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruhNya..
Selawat serta salam ke atas Nabi Muhammad,para sahabat dan yang mengikuti sunnahnya hingga ke hari kiamat.

Persahabatan merupakan suatu anugerah yang amat berharga daripada Allah Subhanahuwataala kepada hambaNya.Pertama sekali ku memohon maaf di atas segala kesilapan aku pada insan-insan tersebut........... Aku juga ingin memohon maaf kepada insan-insan yang pernah terguris dengan sikap aku yang sombong..Bukannya sombong..tetapi berhati-hati lantaran kekecewaan yang telah membunuh keramahan, senyuman dan keceriaanku... Namun, aku tidak akan berputus asa dengan rahmat Allah... itu semua ujian belaka..



Sahabat,teman,member,kawan………………………….

Hati ini pernah terluka kerana dikau. Aku pernah terlalu sayangkan kamu semua..terlalu sayangkan kamu semua sehingga memakan diriku ini. Rupa-rupanya cara aku menyayangimu itu salah benar. Tidak sepatutnya aku berbuat begitu, aku dan kau akan terseksa.. Aku telah melalui saat-saat ujian yang membuatkan aku hampir berputus asa dengan persahabatan...Aku jadi takut untuk menjalinkan persahabatan lagi..aku takut terluka...

Subhanallah... Bagaimanakah perhubungan kita akan diberkati apabila kita tidak mengutamakan Allah Subhanahuwataala, tetapi kita mengutamakan kebahagian yang sementara di dunia....Kebahagiaan yang hanya membawa kesengsaraan...

Di atas ujian yang kulalui..setelah ku teliti biarpun hati ini penuh dengan kecewa, pilu dan sendu.. Namun.. Allah Subhanahuwataala telah mengurniakan rahmat yang besar.. Aku telah menyedari ya Allah..aku silap ya Allah... aku terlalu menyayangi member-memberku sehingga melupakan tugasku sebagai seorang hamba untuk taat kepadaMu cinta Ilahi yang utama... Ku lalui ujian yang itu apabila Allah telah mentakdirkan aku kehilangan perkara yang aku rasakan utama di dalam diri ini iaitu teman.. Aku rasakan tiada teman-teman yang dapat berkongsi perasaan aku ketika itu... Akhirnya aku mencari Mu ya Allah.. Ya Allah..rupa-rupanya kau lebih memahami aku melebihi kawan-kawanku malahan aku sendiri ya Allah.. Engkaulah yang Maha Mendengar masalah aku,permintaan aku, Maha Mengasihani dan Maha Penyayang...

Sahabat,teman,member,kawan………………………….

Kerana engkau jualah aku pernah membelakangi keluargaku... Aku merasakan kehidupan aku dan kamu semua adalah lebih utama kerna kamu semua lebih memahami aku.. Aku asyik dimanjai oleh korang semua tanpa merasakan kesakitan. Itu yang aku suka? Itukah kebahagian sejati?

Sahabat,teman,member,kawan……………

Aku sudah menemui jawapannya .. aku sudah nampak ukhwah yang sejati itu.... ukhwah yang tidak membawa kekecewaan. Itulah Ukhwah fillah................. Sejak itu.. aku nampak... apa ertinya pertemuan yang telah ditakdirkan Allah di antara kita... Aku tidak mahu hanya enjoy tanpa hala tuju. Sekarang aku ingin menunjuki kamu semua ke jalan yang lurus..

Setelah itu..saat pertama kali aku berjumpa dengan seseorang ku katakan di dalam hati, Allah telah takdirkan aku untuk bertemu dengannya, pasti ada hikmah dan rahmatnya. Biarpun ku belum mengenali dirimu dengan sepenuhnya,namun ku tetap yakin kita saling memerlukan antara satu sama lain...

Sahabat,teman,member,kawan..............

. Tatkala ku lihat kau berada di jurang yang menakutkan dan membahayakanmu, aku cuba membantumu seupaya mungkin.. Kerana aku tahu..kita tahu..waktu terus berjalan melewati umur kita sehinggalah datang ke suatu saat yang tidak dijangka...

Sahabat,teman,member,kawan………………………….

Kita tidak dijamin masuk syurga..Ketahuilah.. hakikat kebahagiaan yang abadi adalah padaNya.. Janganlah kita leka dengan nikmat dunia yang melalaikan...

Aku berasa begitu terharu dengan rahmat dari Tuhan yang mengirimkan kamu semua. Kerana apa... tanpa sedar, kamu semua sebenarnya jua telah menyedarkan dan mengajarkan aku sesuatu..

Sejarah ini tak mungkin berulang lagi.. :)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam..i nak minta kebenaran nak cuti ayat² kat blog u ni..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails